Chovatelská stanice Ninya Órë

CHORVATSKO 2008

V Chorvatsku nám bylo naprosto báječně, úžasně a skvěle! Moc jsme si to tam užili, ale popořadě : Odjezd 21.7. po vybavení veterinárních razítek a osvědčeních cca v 16.00 z Prahy.

Osazenstvo auta : řidiči - Majkl a Kuba, zadní sedačky - Domeček a já a kufr - batohy :-) Amík, Gezánek a Niobe ! Tak tak, ale vlezli jsme se všichni a v pohodě :-)!Kluci měli pro jistotu košíky, i když se maj rádi a jsou kamarádi, ale přeci jen Ninoša na ně velmi často vrčela ne-li "utočila" :-) (avšak nikdy neublíží  jen řve jak pardál. je to taková "protivná ženská" :-) když je utahaná) neb je protiva a musí mít nejvíc místa a přeci jen kufr, byť "grand-voyagrovský" , je stísněný prostor a kdyby něco, tak sme v klidu...("kdyby" něco se naštěstí nekonalo :-)!!!)!

Do Chorvatska jsme dojeli vcelku brzo cca 5h ráno - cesta byla skvělá, žádné zácpy a ani kontroly na hranicích - doporučuji cestovat v noci  :-) !Chtěli jsme jet někam pod Zadar, no dojeli jsme do Biogradu na mori a poptávali se po ubytku - hihi - jak slyšeli 3 psi tak si asi mysleli že jsme utekli z Bohnic... Nikdo psiska do apartmánu nechtěl, tak jsme jeli dál na jih. Dojeli jsme do Pirovacu, kde jsme šli do infocentra a tam nám paní poradily že nějaký Vlatko bere lidi se psama (přitom se však paní na sebe zvláštně koukali-později jsme pochopili proč :-) !) No Vlatkův dům byl na luxusním místě - cca 40 metrů od moře!(Kdo by chtěl s pejskama k moři - klidně více psama, neb u Vlatka "pasa(=psi) no problem" tady je adresa Uroda Vlatko, Mali Raj, Pirovac, Hrvatska. )  Zavolali jsme tedy Vlatkovi na mobil a za necelou hodinku za námi došel, smluvili jsme cenu :-) (50 "éček" za apartmán na noc) směli se ubytovat - psi - nepsi - no problem :o) !

Bydlení - vchod - malá chodba ze kt.vedly dveře do dvou 1+1 bytečků. V bytečky byla koupelka s wc, kuchyň s válendou(ta se stala psí postelí !) a pak ložnice. Čistota nic moc, co si budem nalhávat, Vlatko na to trochu prdí, bohužel pro něj, neb tak krásné místo se jen tak nevidí... Ale po vydrhnutí koupelny a vlastně všeho to bylo ok. Na to že sme měli 3 psy a ti směli kam se jim zlíbilo a vybírat jsme si moc nemohli, to bylo OK. Problém byl trochu jinde.. Vlatkův bratr-starší to pán-měl 17!!!!!! malých vořechů, takových trochu zablešených opelichaných ratlíků, kt. čurali na schodiště, neustále štěkali, vyli, kňourali... Co my, my si nemohli moc vybírat ,ale ostatní turisty kt.v našem domě bydleli obdivuju že tam zůstali... No ale samotný Vlatko (Pavaroti, jak jsme mu mezi námi říkali) byl celkem v poho, hned nás pozval do svého baru na pláži ( za domem měl zahradu a za ní byl bar a za ním pláž a moře

), vyšel nám ve všem vstříc a dokonce nám půjčil svou loďku, rybářskou bárku (ještě s mrtvýma rybama na palubě :-) - kluci se jedno ráno šli s ní naučit zacházet a říkali co vše tam bylo za bordel a co museli s Pavarotim uklidit aby nás tam vůbec mohli vzít, že jinak bysme tam nevlezli..)!

Psala jsem si takové denní poznámky, tudíž je sem tak nějak přepíšu :-) :

22.7. v 18.00 po ubytování jsme šli obhlídnout městečko (pěkné, staré domy, malebné), Amík poprvé plaval v moři :-) !!!

Večer pivko a pica u Vlatka v baru, také tanečky (Vlatko byl velice společenský-až moc :-D ! ), dali jsme si i partii kulečníku a pak nám chlapi zdrhli (doslova!)do města kalit a my slaměné jsme šly se psama ven a spát .. :-)

23.7. Od 10 do 13 h. u moře - cca 4km na sever od Pirovacu, super pláž, byli jsme tam sami a část dna u pláže byl píseček, bez ježku(kt.tam bylo jinak docela dost!!)-tudíž ideál pro psiska! Ti řádili v moři, plavali jak delfínci a náš pitomoučký Am i slanou vodu pil - pak strašně moc pil sladkou vodu a tu pak celou vyblil...Taky strašně moc poté čůral-jednou snad takových 5 minut a já mu dokonce musela držet zvedlou nožku neb mu pomalu únavou klesala a snad by si ji počural..celkem jsme vypadali opravdu jak blázni :-) !Večer na apartmánku s vinečkem a hrou aktivity, sranda a pohodička!

24.7. Od rána jsme byli opět na !psí plážičce" ale bylo pod mrakem, voda však supr. Po poledni jsme jeli do Šibeniku nabrat LPG a kouknout po tomto krásném městě !!! Po návratu do Pirovacu jsme dělali srandičky na "Sleck lině", což je takový plochy "provaz" natažený mezi stromy a chodí se po něm, tedy jde o to kdo se na něm co nejdéle udrží a dojde co nejdál... Nejlíp to šlo Majklikovi :-)!

25.7. Po ranním venčení v 9.00 odjezd výletní lodí na ostrovy Kornati. Zastávka na jídlo (mňamozní makrelka) a vykoupání se na ostrově LEVRNAKA - vyšli jsme si i na vrchol tohoto ostrůvku=117m nad mořem :-). Po příjezdu v cca 18.00 a vyvenčení psů jsme šli do města. P.S. Výlet na Kornati doporučujem, moc skvělý zážitek a pohled na ostrůvky i volné moře-krása! Výlet stál 240 kun z Pirovacu !

26.7. Vstali jsme až ve 12h. :-)) ,pak s pesama ven a potom na pláž u domu(sem spi nesměli, byla to taková klasická komerční pláž kde byla hlava na hlavě! se psama jsme sem chodili až večer, ale jim večerní koupání  vyhovovalo kvůli menšímu vedru ! )- do 18.00 slunění a koupačka :-) !Poté jsme vyjeli se psama na vychajdu na kopec kousíček za pirovac - kopec Sv.Martina (psiska tu mohli na volno, nikde nikdo, krásná příroda a supr výhled na Pirovac a Murter). Večer zmrzka a pak pivko na terase (zní to jako divná kombinace ale bylo to skvělý :-) ! )Terasa byla uplně v posledním patře našeho domu, kam nám Pavaroti řekl že mužem kdykoli zajít,tak jsme tam byli i se psama pečení vaření :-)!

27.7.  Od rána do odpoledne na naší plážičce -  pohoda dokud nedojelo auto a z něj se nevyřítila Chorvatská rodinka včele s mámou "velrybou" kt měla nějaké kecy ohl.psů ve vodě, na pláži a cosi jako že na pláže psi nesmí (nesmí tam kde je značka "zákaz vstupu se psem, tady nic nebylo...), ale pak jsme potkali dve Slovenky s jorkšírkem(sranda byla že jsem s nima nejprv komunikovala anglicky a až po otázce odkud jsou jsme zjistili že si asi líp porozumíme česko-slovensky :-))) !) , popovídali jsme si o tom jak Chorvati nemaj rádi psi a nakonec naše psiska obklopili děti ze Zagrebu, kt.si snimi hráli, zkoušeli jak psi umí dát "pac" a celá nepříjemná atmoška s "velrybí rodinkou" byla ta tam :-)) ! Podvečer zmrzka a pohodička na pláži a v baru u Pavarotiho!

28.7. Už od rána bylo brut vedro, proto jsme psiska venčili a RR´s se vykoupali rychle  jen u domu a my pak jeli na matračce zdolat "Robinsonův ostrov" na kt. koukáme z náší "psí pláže". Říkali jsme si že budem plavat, že to není nijak daleko a matrajda bude jen jako záchrana...HAHA ...Byl to trochu podceněný úkol, neb to bylo fakt dál než se zdálo, a pěkně jsme si mákli, ale nakonec jsme ho zdolali, tam potkali Slováky - rodiče chovatelky RR´s , Lívie Lakotové , s RR klukem z ch.stanice Loewenschwanz   ( http://www.loewenschwanz.com/indexsk.htm ) Moc je zdravíme :-) !Jak je ten svět malej co :-) ! Pak jsme si celý ostrov prošli, byl opravdu nádherný, s Kubou jsme si pak zaskákali ze skal (Majklik si na lehátku hnul blbě se zraněným ramenem z kola a tak chudáček skákat nemohl). Po návratu opět supr zmrzka a posezení na terase.

29.7. Po snídani jsme jeli na poloostrov Murter, z naší strany (co vidíme z Pirovacu) vypadá málo obydlený, ale z "vnitrozemí" je dům na domě , na plážích hlava na hlavě! Se psiskama tedy žádná sláva, nic na vykoupání anižby někdo hysterčil že tam psi nemaj co dělat, ale osprchovali jsme je ve sprše u pláže aby jim nebylo vedro a pak  vykoupali v přístavu. Po návratu jsme šli na hodku na šlapadlo u  naší pláže, kde jsme blbli jak malí :-)), klouzali se na skluzavce atd... Večer posezení u Pavarotiho a pak s Domčou "dámské"posezení na terase až do půl 1 :-) !

30.7. Od rána až do 16.00 jsme se plavili na bárce - půjčené od Pavarotiho ( v poznámkách mám : hustá lodička s háčky a zbytky ryb- fůůj :-D ! hihi). Zastavili jsme u zapadlé pláže kde nebyla živa duše (až na asi tak milion cikád :-) ) a tam se potápěli-krása!!! Večer Aktivity na terase.

31.7. Ráno na trh koupit rybky na odpoledne , pak do moře u domu. Po vyblbnutí s míčkem jsme šli rybky usmažit - MŃÁÁÁM :-) !Po obědě zpět do moře a pak sme na panvičce udělali ty mrňavé "moje"(celý pobyt jsem se na ně děsně tešila!!)rybky a na terásce jsme si narvali bříška :-) ! Pak jsme si sbalili "saky paky" a v 21.30 vyrážíme směr domov :-) ! Zastavili jsme se vyběhat psiska na kopci Sv.Martina a jedem.. Navigace píše "z Pirovacu do prahy 959 km a předpokládaný příjezd zítra 9.00" No hranice ČR jsme přejeli v 8.30 a v Pha jsme byli 11.49 :-D !!!

Na večer jsme já, Majkl a Domča s AmNio a Gzou odjížděli do Olmiku a den na to do Bruntálu na coursing :-) !

Dík za společnost kamarádům nejbližším :-)) - příští rok (sice to bude o něčem jiném ale stejně se na prázdniny 2009 těšíme :-)) ! ) a našim chlapům obr dík za bezpečnou jízdu a skvělé postarání se o nás :-) ! CMUUUK !

Foteček je spoustááá ... :

Tak tady jsou všechny fota odemě :-) : http://amnio.rajce.idnes.cz/Chorvatsko_08_Elf/

a ještě od Majklika a Domči s Kubou : http://amnio.rajce.idnes.cz/Chorvatsko_08_Majkl_a_Domek_Kubick/#album

Kopírování textů a fotek z těchto stránek je bez svolení autora zakázáno !!!